Портал освітньо-інформаційних послуг «Студентська консультація»

  
Телефон +3 8(066) 185-39-18
Телефон +3 8(093) 202-63-01
 (093) 202-63-01
 studscon@gmail.com
 facebook.com/studcons

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

 

  ga('create', 'UA-53007750-1', 'auto');

  ga('send', 'pageview');

 

</script>

Герой та його «фатальна пристрасть» у прозі Оноре де Бальзака

Предмет: 
Тип роботи: 
Курсова робота
К-сть сторінок: 
29
Мова: 
Українська
Ціна: 
345 грн.
Оцінка: 

ЗМІСТ

ВСТУП
1. Оноре де Бальзак та критичний реалізм
1.1. Особливості творчого методу Бальзака 
1.2. Типові характеристики персонажів Оноре де Бальзака
2. Тема людини та її «пристрастей» у творчості Оноре де Бальзака 
2.1. Ідейно-художній аналіз творів «Шагренева шкіра», «Невідомий шедевр», «Пошуки абсолюту» 
2.2. Відображення теми «згубної пристрасті» у філософських етюдах Оноре де Бальзака
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

Вступ: 

Аткуальність теми. Поняття «Французький реалізм» асоціюється, перш все, з іменами Стендаля і Бальзака. «Червоне і чорне», «Пармський монастир», «Батько Горіо» або «Втрачені ілюзії» – при всіх індивідуальних відмінності творчих почерків їх творців – ці художні твори найбільш повно і яскраво виражають суть реалістичного напряму, втілюють специфіку реалістичного методу на цій зрілій, класичній стадії його розвитку, при чому не тільки в межах літератури французької. Твори Бальзака і Стендаля – зразки реалізму західноєвропейського, реалізму світового.

В творчості Бальзака єдність художнього світу здійснюється в першу чергу за рахунок персонажів, які переходять із твору у твір. Ще в 1927 р. Французька дослідниця Е.Престон проаналізувала способи, застосовані письменником для повторного введення своїх персонажів у розповідь: «Згадки мимохідь, перенесення персонажів з Парижа в провінцію і навпаки, салони, переліки персонажів, що належать до однієї і тієї ж соціальної категорії, використання одного характеру для того, щоб написати з нього інший, пряме посилання на інші романи» [22, 134]. Навіть з цього далеко не повного переліку ясно, що Бальзак в своїх творах, зокрема, в «Людській комедії» розробив складну систему типології персонажів. Бальзак не був винахідником персонажів. Серед його безпосередніх попередників можна назвати руссоіста Ретифа де ля Бретон, Бомарше з його трилогією про Фігаро. Бальзак, який добре знав творчість Шекспіра, міг знайти приклади повернення персонажів в його історичних хроніках: Генріх VI, Річард III, Генріх IV, Генріх V, Фальстаф і т.д. У бальзаківської епопеї повернення персонажів дозволяє реалістично багатосторонньо розкрити характери і долі людей XIX століття.

Бальзак часто звертається до тем та ідей, які намічені в одному з творів і мають своє продовження в інших творах, перегукуються з основною проблематикою епопеї. Центральною темою «Людської комедії» є тема згубної влади грошей, ненаситної гонитви за наживою, фатальної пристрасті та слабкості людини. Саме гроші спотворюють стосунки між людьми, роблять предметами торгу найцінніші людські якості – любов, дружбу, нівелюють роль сім’ї, науки, мистецтва. Оноре де Бальзак мав не лише талант створити цикл романів та поєднати їх, а й був повністю відданий своїй справі.

Аналіз теми людини і суспільства в творчості Оноре де Бальзака, зокрема, проблеми людських відносин, пристрасті – становить проблему дослідження.

Мета дослідження: обгрунтувати та проаналізувати художні способи реалізації теми фатальної пристрасті в творчості О. де Бальзака («Шагренева шкіра», «Невідомий шедевр», «Пошуки абсолюту»).

Завдання дослідження:

1) проаналізувати художні способи реалізації теми фатальної пристрасті в творчості О. де Бальзака;

2) розкрити тему людини і суспільства в творчості Оноре де Бальзака («Шегренева шкіра», «Невідомий шедевр», «Пошуки абсолюту»);

3) розкрити особливості творчого методу письменника;

4) розглянути проблему фатальної пристрасті в «філософських етюдах» Бальзака крізь призму специфіки натуралістичного роману.

Об’єкт дослідження: тема фатальної пристрасті в «філософських етюдах» О.де Бальзака («Шегренева шкіра», «Невідомий шедевр», «Пошуки абсолюту»).

Предмет дослідження – форми та методи реалізації теми фатальної пристрасті в «філософських етюдах» О. де Бальзака («Шегренева шкіра», «Невідомий шедевр», «Пошуки абсолюту»).

Для досягнення мети та розв’язання поставлених завдань було використано такі методи: систематизація вітчизняної та зарубіжної психолого-педагогічної й методичною літератури; художній аналіз форм та засобів літературного зображення; спостереження та порівняня методів та засобів художнього зображення.

Структура роботи. Курсова роботи складається із вступу, двох розділів з підрозділами, висновків, списку використаної літератури.

 

Список використаних джерел: 
  1. Бальзак О. Гобсек. Батько Горіо. Євгенія Гранде. Збірник творів / О. де Бальзак. – М., 1990. – 420 с.
  2.  Бальзак О. Вибране. – К., 1985. – 462 с.
  3. Бальзак О. Передмова до «Людської комедії» // О. де Бальзак / Собр. соч. в 24 т. Т.1. – М., 1990. – 652 c.
  4. Брахман С.Р. Бальзак / С.Брахман / Історія зарубіжної літератури 19 століття. – М., 1982. – С.190-207.
  5. Бахмутський В.Я. «Батько ГоріоВ» Бальзака / В.Бахмутський. – М., 1987. – 198с.
  6. Гріфцов Б. Геній Бальзака / Б.Гріфцов // Питання літератури. – 2002. – № 3. –С.122-131.
  7. Гриб В. Світогляд Бальзака. Художній метод Бальзака / В.Гриб. – М., 1996. – 231 с.
  8. Ельзарова Г. Фантастичні твори Бальзака / Г.Ельзарова // Вісник Ленінградського Ун-ту. Серія 2. – 1986. – Вип 1. – С.100-110.
  9. Епштейн М. По стильових засадах реалізму / М.Епштейн // Питання літератури. – 1997. – № 8. – С. 19-26.
  10. Іонкінс Г. Оноре Бальзак. Біографія письменника / Г.Іонксін. – М., 2002. – 167с.
  11. Кучборска Є. Творчість Бальзака / Є.Кучборська. – М., 1990. – 320 с.
  12. Лілеєва І. Життя Бальзака / І.Лілеєва // Бальзак О. Собр. соч. в 24 т. – Т.1. – М., 1990. – 540 с.
  13. Моруа А. Прометей або Життя Бальзака / А. Моруа. – М., 1993. – 201 с.
  14. Обломієвський Д. Основні етапи творчого шляху Бальзака / Д.Обмомієвський. – М., 1997. – 146 с.
  15. Резник Р. О.Бальзак і його твори / Р.Рєзнік. – М 1995. – 305 с.
  16. Рєзнік, Р. Роман Бальзака «Шагренева шкіра» / Р.Рєзнік. – Саратов, 1971. – 168с.
  17. Рєзнік Р. Яким ми бачимо Бальзака / Р.Рєзнік // Питання літератури. – 1990. – № 6. – С.242-250.
  18. Реізов Б. Бальзак / Б.Реізов. – Л., 1990. – 96 с.
  19. Реізов Б. Творчість Бальзака / Б.Реізов. – М., 1998. – 194 с.
  20. Сабанцев Г. Реалізм: Хрестоматія історико-літературних матеріалів / Г.Сабанцев. – М., 2000. – 616 с.
  21. Соловйова Н., Дмитрієв О., Петрова Є. Історія зарубіжної літератури ХІХ ст. / Н.О. Соловйова-2 видання. –М., 2000. – 559 с.
  22. Французская литература XIX-XX вв.– М., 2002. – 312 с.
  23. Хельсон М., Маков А. Зарубіжна література 19 століття / М. Хельсон, А.Маков. – М., 2001. – 483 с.
  24. Цвейг С. Бальзак / С.Цвейг. – Л., 1990. – 120 с.
  25. Чичерін А.В. Твори О. Бальзака «Гобсек», «Втрачені ілюзії» / А.Чичерін. – Л., 1992. – 207 с.
11763
Терміново зв’язатися з консультантом:  
  Студентська консультація (093) 202-63-01,
 або телефонуйте: (093) 202-63-01, (066) 185-39-18.