Портал освітньо-інформаційних послуг «Студентська консультація»

  
Телефон +3 8(066) 185-39-18
Телефон +3 8(093) 202-63-01
 (093) 202-63-01
 studscon@gmail.com
 facebook.com/studcons

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

 

  ga('create', 'UA-53007750-1', 'auto');

  ga('send', 'pageview');

 

</script>

Година спілкування: «Комп’ютер: Друг чи ворог?»

Предмет: 
Тип роботи: 
Презентація
К-сть сторінок: 
5
Мова: 
Українська
Оцінка: 
Мета: Визначити позитивний і негативний вплив комп’ютера на людину. Пропаганда здорового способу життя, профілактика комп’ютерної залежності у дітей. Формування інформаційної, комунікативної та самоосвітньої компетентностей школярів.
Вид виховної години: інформаційно-пізнавальна.
Форма проведення: презентація учнівського проекту.
Хід виховної години.
І етап: Постановка цілей і задач (цілеспрямування).
Вступне слово вчителя.
Людство увійшло у 21 століття з нескінченними проблемами. Одна з них стосується нових технологій: чи не замінить комп’ютер живе спілкування? Чому чимала частина молоді віддає перевагу комп’ютеру, а не книзі, рухливим іграм чи спілкуванню з друзями. Поряд з такими проблемами як СНІД, шкідливий вплив алкоголю та паління, постала і проблема «комп’ютероманії». Чому людина потрапляє в залежність від комп’ютера? Хто ж для нас комп’ютер: друг чи ворог? Ми повинні сьогодні з вами визначитись, дати відповідь на це питання. І допоможуть нам в цьому наші друзі, група дітей, які протягом трьох тижнів працювали над проектом, назва якого співзвучна із темою нашої виховної години.
Сьогодні вони готові подати результати своєї роботи у вигляді презентації.
Отже, давайте пригадаємо, з чого все починалось?
ІІ етап. Проектування колективної виховної справи.
Презентація учительська.
  1. Що це за проект.
  2. Початок роботи.
  3. Що потрібно зробити.
  4. Для чого нам це потрібно.
  5. Використані джерела інформації.
  6. До роботи!
ІІІ етап. Реалізація плану діяльності.
Презентація учнівська.
Слово надається групі «істориків».
Автобіографію «містера Комп’ютера» підготували: (1 слайд).
Історія виникнення комп’ютерних технологій, вигляд перших комп’ютерів і що ми маємо зараз. (2 – 4 слайди).
Питання до групи «Істориків».
Група «Дослідників» дослідила позитивний і негативний вплив комп’ютера на людину.
Презентація «Дослідників».
  • комп’ютер у нас вдома;
  • комп’ютер в школі;
  • комп’ютер в Інтернет-клубі.
  • шкідливий вплив комп’ютера на здоровя, профілактика комп’ютероманії.
То що ж виходить, комп’ютер більше ворог ніж друг?
Висновок: Ні, комп’ютер – «дарунок Божий», але ним потрібно вміти користуватися.
Подорож у «комп’ютерне» майбутнє.
Розвантажувальна хвилинка.
Гра на невербальне спілкування «Взнай мене».
ІV етап. Підсумковий.
Діти, ми з вами попрацювали, помріяли, пограли. Пора підводити підсумки нашої роботи.
Слово надається групі «Експертів».
Презентація «Експертів».
Щоб комп’ютер не став ворогом, його потрібно «приручити».
Наші пропозиції:
  • не працювати за комп’ютером довше 2 годин в день;
  • хочеш вберегти очі, виконуй такі вправи:
  1. Кругові рухи очей (до 10 вліво і вправо).
  2. Поморгати протягом 1 хв., темп швидкий.
  3. Протягом 1 хв. подивитись на зелений колір.
  • не хочеш бути кривим і горбатим, тоді виконуй (вправи 1-3 для хребта).
  • власникам Інтернет-клубів пропонуємо:
  • Для дітей шкільного віку дозволити вхід після 15 00 год.
  • Обмежити вік відвідування від 10 років.
  • Розкласти всі ігри на полички:
  1. гонки, мультяшки -від 10 років;
  2. стрілялки, стратегії, карти – від 15 років;
  3. «ужастіки», стратегії, «вбивалки» – від17 років.
Рекомендуємо в кожному Інтернет-клубі плакати типу: «Надмірне захоплення комп’ютерними іграми шкодить вашому здоров’ю»!
А також більше приділяйте уваги живому спілкуванню з батьками, друзями.
І тоді ніяка «ком’пютероманія» нам не загрожує!
Подякуємо нашим друзям за цікаву презентацію і спробуємо визначитись, що цікавого і корисного ви взяли для себе сьогодні на нашій виховній годині.
Думки в висловлювання дітей.
Пісня «До чего дошел прогресс!».
Перегляд фотовиставки та публікації учнів.
Стислий опис позакласного проекту «Комп’ютер: друг чи ворог?»
 
Перед початком роботи над проектом, класним керівником для учнів класу була подана «Учительська презентація». В ній класний керівник розкрила суть проблеми, завдання проекту та етапи його реалізації, а також результати, які очікуємо в кінці роботи над проектом.
Діти, яких зацікавила дана проблема і які виявили бажання працювати над проектом, об’єдналися в три групи: «Історики», «Дослідники», «Експерти». В процесі роботи склад груп змінювався залежно від того, який вид роботи для кожного конкретного учасника проекту виявився найбільш цікавим.
Отже, І етап проекту (початковий) був колективним. Всі учні класу збирали інформацію по даному питанню. Коли було накопичено достатньо інформації з різних джерел, а саме: мережа «Інтернет», історична енциклопедія, пізнавальні газети і журнали, спеціальна література з комп’ютерних технологій, роботу розпочала група «Істориків». Вони опрацювали всю цю інформацію, з’ясували коли і в якому вигляді виникли перші комп’ютери. Було досліджено, в якому вигляді «прийшли» до нас комп’ютери і які зручні в користуванні ПК маємо ми сьогодні. Всі ці матеріали учні подали у вигляді презентації групи «Істориків». Учні, які об’єдналися в групу «Дослідників» поставили перед собою наступне завдання:
Відслідити ситуацію впливу комп’ютера на організм людини:
  • позитивний вплив;
  • негативний вплив.
Спрямувати роботу групи в трьох напрямках:
  • комп’ютер в школі;
  • комп’ютер вдома;
  • комп’ютер в комп’ютерному клубі.
Група «Експертів» проаналізувала всю отриману інформацію, систематизувала її і зробила висновки, а також внесла конкретні пропозиції. Все це обидві групи оформили у вигляді «презентації учнівської».
Результати своєї роботи учні висвітили у загально шкільній газеті, дуже цікаво і доцільно розкрили суть і важливість проблеми, яку вони досліджували, проілюстрували фотографіями процес своєї роботи, а також подали свої пропозиції відносно даної проблеми.
Презентацію свого позакласного проекту діти представили на класних батьківських зборах, а також на районному семінарі завучів з навчально-виховної роботи. Проект був рекомендований на районний огляд позаурочних проектів і був відмічений серед кращих.
При створенні позаурочного проекту «Комп’ютер друг чи ворог?» в учнях формувались основні види компетентностей. При збиранні, опрацьовуванні і узагальнені історичного матеріалу формувалась інформаційна компетентність, при дослідженні ситуації в комп’ютерних клубах м. Василівка, соціальному опитуванні, створюванні графіків і діаграм, спілкуванні в групах формувалась комунікативна та полікультурна компетентності. Учні створили свій перший в житті Веб-сайт, випустили бюлетень, розповсюдили його серед батьків, вчителів та учнів, як своєї школи, так і інших шкіл.
Свої пропозиції відносно критичної ситуації в комп’ютерних клубах вони подали у вигляді листа-звернення власникам комп’ютерних клубів.
 
Фото Капча