Предмет:
Тип роботи:
Контрольна робота
К-сть сторінок:
5
Мова:
Українська
Хільдор Лундвік «Как цветущий миндаль»
У пісні оспівується жіноча краса, що зрівнюється з квітучим мигдалем. Особливості надають незвичні гармонії, не акордові звуки, альтерації.
Хільдор Лундвік (Hill, 6 March 1885 – Stockholm, 24 January 1951) – шведський композитор, регент, органіст. Закінчив Королівську музичну академію як учитель музики, співу, а пізніше – по класу органа. З 1930 по 1950 директор Беллманского чоловічого хору, головний диригент Стокгольмської Федерації чоловічих хорів.
Головним досягненням композитора була вокальна музика, хоча він також справив невелика кількість коротких оркестрових творів і різних фортепіанних творів.
Його хорові пісні Som ett blommande mandelträd («Квітуче дерево мигдалю»), Det Forsta vårregnet («Першим весняним дощем») і Verlaine-stämning («Настрій Верлена»), написані в 30-х рр. ХХ століття, витримали випробування часом, не втративши природної свіжості.
Його кантата Sången («Пісня») – низка чоловічих квартетів з голосом та кілька сольних пісень є піднесеними і запам'ятовуються. Лундвік писав у лірично-романтичному стилі з використанням яскравих тонів імпресіонізму.
Про поетесу не знайдено інформації. Є припущення, що вона володіла грою на фортепіано.
Музично-теоретичний аналіз
Форма двочастинна проста з репризою.
Розмір складний . Не змінюється.
Фактура гомофонно-гармонічна, і окремо гармонічна і гомофонна.
Темп загальний allegro moderato, змінюється у 9, 11, 18, 31 тактах.
Особливі гармонічні послідовності:
Мелодія плавна, поступальна, показує не палке, а тихе, спокійне і щире кохання. Основна мелодія проходить у всіх партіях (2-5, 7-8, 19-20, 21-22).
Статичності і врівноваженості додає органний пункт у басу, з тонічною функцією. Мотив ліричний, повітряний.
Вокально-хоровий аналіз
Виконує 4-голосний мішаний хор з діапазоном
Сопрано
Діапазон
Теситура зручна. Слід звернути увагу на виконання 13-15 тактів: високі ноти взяти на куполі, аби уникнути різкого звучання.
Наявні дивізі. 7-8, 29-30 співають в терцію. Для інтонування виділити час на 16-17 такти.
Альт
Діапазон
Інтонаційно найскладніша партія.
Дивізі в 15 такті. Слід правильно виконати хід на 3 вниз 2 альтамю
Тенор
Діапазон
Достатньо проста партія. Теситура зручна. У 9 та 31 такті висхідний хід по тризвуку. В 15 такті слід акуратно виконати 6 підвищену ступінь.
В’язко виконати треба 19-20 такти, де тенор один проводить основну мелодію без акомпануючоі групи.
Бас
Діапазон
Основа для акомпануючої групи. Присутній органний пункт, де важливо втримати і не втратити висоти звуку. Партія статична. Дивізі: майже весь час поділяються на баритонів і басів.
Баритон: зручна теситура, немає стрибків.
Бас: Складність виражається у низькій теситурі і постійних стрибках.
У 16-18 тактах де немає дивізі присутня альтерація.
Гармонічний стрій
Ансамбль
Штучний. Є необхідність у тактах. Де у басів низька теситура, аби баритони, не заглушили басів у низькому регістрі.
Дикційний. При вимові шиплячих чи свистячих прикрити, приглушити. Наприклад у «цветущий», «прекрасна», «нежный». Плюс до того ще і перехрещення різних текстів: перевагу надаємо ведучій партії, але не забуваємо про чіткість слів і у інших голосах.
Виконавські труднощі тут полягають у:
- інтонації
- дотриманні правильного вступу після пауз
- зробити якісне піано та його відтінки
- для альтів у 30 пунктир
- вступ жіночої групи на 2 долю
Для диригента:
- складність показу нюансів у 2-дольній схемі
- показ вступу жіночої групи на 2 долю
- неможливість чітко показати пунктир у альтів
Дихання на протязі всього твору ланцюгове, адже достатньо пауз на яких можна брати дихання. За можливості баси і баритони в початковій фразі можуть зробити аховий ефект, це додасть ще більше елегантності і повітряності твору.
5. Динамічні відтінки піано надають творові тендітності і ніжності. Скрізь у творі за допомогою крещендо і димінуендо імітується подих вітру; тому так важливо відповідально виконувати зміну нюансу саме так, як вказав композитор. Наприклад у 16 такті акцентуація динамікою припадає на 2 долю. Це незручно, оскільки на 1 долю стоїть сфорцандо. Кульмінація всього твору припадає на 15 такт. Часткова кульмінація у 9 такті. Фраза «Только ты, о, легкокрылый ветер, ты знаешь о том, как прекрасна она» прирівнює красу дівчини до чогось надлюдського, те, що розуміє лише природа.
Твір має значення у збереженні колориту шведської музики у світі.