ПЛАН
- Поняття стильової гри у творчості М. Скорика
- Зародженя принципу стильової гри у сонатній творчості М. Скорика
- Еволюція стильової гри у скрипковій творчості композитора
М. Скорик являє собою відроджений на сучасному ґрунті «ренесансний» тип особистості, схильний до універсалізму. Це дозволяє йому охоплювати явища й процеси з висоти ідеї загального й узагальнювати власні життєві спостереження на рівні витонченої інтелектуально-емоційної «гри». Стиль Скорика парадоксальний. Композитор начебто прагне випробувати себе не тільки в різних стильових напрямках, але й у різних соціокультурних аспектах, «приміряти маски» і модерного художника, який володіє новітніми засобами виразності, пише для еліти, і, водночас, побувати в зовсім протилежній ролі - популярного «кумира молоді», автора шлягерів, які співаються всюди, мислити себе продовжувачем національної лінії, кровно пов'язаної із традиціями вітчизняної культури, і разом з тим, як рафінованого класика «прокоф’євского типу», спадкоємця всієї «ейдотеки історії», який досконально володіє композиторською кухнею.
Незважаючи на постійну мінливість, виділяються константні риси його стильової гри: лаконічність, драматургічна «компактність», ясність форми, тяжіння до яскравих фарб оркестровки, фактурна об'ємність, образний, семантично сконцентрований тематизм, характерні інтонації, які утворюють «скориковский інтонаційний словник».
Творчість Скорика демонструє різні стильові моделі: стилізацію – наприклад, втілення іспанської середньовічної традиції в з'єднанні з української інтонаційністю в Сюїті з музики до драми Лесі Українки – «Анна і Командор», «У стародавньому стилі», «Іспанський танець»; цитування – введення цитат з опер італійського композитора ХІХ ст. Дж. Пуччіні в балеті «Соломія Крушельницька»; власне застосування принципу «стильової гри» – опосередкована, амбівалентна репрезентація стильових знаків попередніх епох (цикл Прелюдій і фуг, Партита № 6, «Диптих», «A-r-i-a» й інші твори).
- Берегова О. Зміна світоглядних архетипів в останніх творах М. Скорика / О. Берегова // Мирослав Скорик: збірник наукових праць, присвячений 60-річчю від дня народження М. М. Скорика ; Науковий вісник НМАУ ім. П. Чайковського. – Вип.10. – К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2000. – С. 42-48.
- Загайкевич М. Мирослав Скорик: традиції і новаторство / М. Загайкевич // Мирослав Скорик: збірник на-укових праць, присвячений 60-річчю від дня народження М. М. Скорика ; Науковий вісник НМАУ ім. П. Чайковсь-кого. – Вип. 10. – К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2000. – С. 30–35.
- Кияновська Л. В лабіринтах стильової гри // М. Скорик: творчий портрет композитора в дзеркалі епохи. – Львів: Сполом, 1998. – С. 153-164.
- Кияновська Л. О. Мирослав Скорик: творчий портрет композитора в дзеркалі епохи / Л. Кияновська. – Львів: Сполом, 1998. – 216 с.
- Копиця М. Творчість М. Скорика в дзеркалі сучасності / М. Копиця // Мирослав Скорик: збірник на-укових праць, присвячений 60-річчю від дня народження М. М. Скорика ; Науковий вісник НМАУ ім. П. Чайковського. – Вип. 10. – К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2000. – С. 9–14.
- Мирослав Скорик: збірник наукових праць, присвячений 60-річчю від дня народження М. М. Скори-ка ; Науковий вісник НМАУ ім. П.Чайковського. – Вип. 10. – К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2000. – 147 с.
- Пилатюк І. Авторська інтенція та її вплив на скрипкову творчість Мирослава Скорика // Музикознавчі студії / Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка.– Львів: Сполом, 2004. – Вип. 9. – С.47-53.
- Якубяк Я. Мирослав Скорик / Я. Якубяк // Композиторы союзных республик: сб. статей. – М.: Сов. композитор, 1980. – Вып. 3. – С. 94-130.