Портал освітньо-інформаційних послуг «Студентська консультація»

  
Телефон +3 8(066) 185-39-18
Телефон +3 8(093) 202-63-01
 (093) 202-63-01
 studscon@gmail.com
 facebook.com/studcons

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

 

  ga('create', 'UA-53007750-1', 'auto');

  ga('send', 'pageview');

 

</script>

Рецепцiя моральних цiнностей та iдеалiв у драматичних поемах I. Кочерги «Свiччине весiлля» та «Ярослав Мудрий»

Предмет: 
Тип роботи: 
Курсова робота
К-сть сторінок: 
30
Мова: 
Українська
Ціна: 
330 грн.
Оцінка: 

ЗМІСТ

ВСТУП
1. Постать Івана Кочерги в українській драматургії ХХ століття
1.1. Формування мистецького стилю І. Кочерги
1.2. Новаторство драматурга та особливості творчої манери
Висновки до 1 розділу
2. Рецептивні моделі утвердження морально-духовних цінностей у драматичних поемах I. Кочерги «Свiччине весiлля» та «Ярослав Мудрий»
2.1. Морально-духовний аспект в драмi I. Кочерги «Свiччине весілля»
2.2. «Закон i благодать» в iндивiдуальнiй авторськiй драмi «Ярослав Мудрий»
Висновки до 2 розділу
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

Вступ: 

Актуальність теми дослідження. Початок ХХ століття був періодом різноманітних перетворень, як суспільних, так і мистецьких. В руслі модерністських течій відбувалися значні переосмислення культурної та історичної спадщини, відкривалися нові обрії художнього мислення. Творчі зміни в літературі, які відбувалися, особливо торкнулися жанру драматургії, що прослідковуємо, зокрема, у «новій драмі». Говорячи про драматургію ХХ століття неможливо оминути увагою ім’я Івана Кочерги. Своїми творами він здійснив вагомий внесок у розвиток української культури та підняття української духовності на новий рівень.

Іван Кочерга торкався в своїй творчості морально-етичних та соціальних тем, прагнув зберегти гуманістичні ідеали минулого та інтерпретувати їх на сучасний йому соціальний грунт. Багато дослідників до вершин його творчості відносять історичні драми «Алмазне жорно» (1927), «Свіччине весілля» (1930), «Ярослав Мудрий» (1944–1946) та інші.

Теми, які порушував драматург у своїй творчості, були актуальними сотні років тому і не втрачають актуальності і донині. І.Кочерга відображав в центрі всього людину та її шлях самоутвердження і морально-духовних пошуків. Характерною для автора була динаміка зображення – людина переважно відображалася в дії, боротьбі за свої ідеали та переконання. Крізь призму історичних драм І.Кочерги можна говорити про утвердження морально-етичних цінностей та ідеалів минулого у творчому доробку автора. Однак саме питання моральних цінностей та ідеалів є досить неоднозначним, коли йде мова про творчість Кочерги, адже драматург прагнув водночас і увійти в сучасну йому радянську літературу, і орієнтувався на модерністську стилістику, яка була характерна більше європейській літературі. Самим зверненням до теми України І. Кочерга йде до розуміння сучасності через історію, переосмислюючи радянську реальність. Саме через суперечливість зазначених тем в творчості І.Кочерги, проблема моральних цінностей та ідеалів не втрачає актуальності і на сьогодні.

Метою дослідження є аналіз рецептивних моделей відображення моральних цінностей та ідеалів у драматичних поемах I. Кочерги «Свiччине весiлля» та «Ярослав Мудрий». 

Для реалізації поставленої мети будуть виконані наступні дослідницькі завдання:

  • дослідити особливості творчох манери І.Кочерги;
  • здійснити аналіз тематичного спрямування творчості автора;
  • цілісно проаналізувати морально-духовний аспект в драмi I. Кочерги «Свiччине весілля»;
  • проаналізувати реалізацію ракурсу «Закон i благодать» в iндивiдуальнiй авторськiй драмi «Ярослав Мудрий».

Об’єкт дослідження – авторська рецепцiя моральних цiнностей та iдеалiв у драматичних поемах «Свiччине весілля» та «Ярослав Мудрий». 

Предмет дослідження – моральні цінності та ідеали, які утверджуються та відображаються через сюжетно-подієсу канву твору в драмах «Свiччине весілля» та «Ярослав Мудрий». 

Для розв’язання поставлених завдань було використано комплекс теоретичних і аналітичних методів. Зокрема застосовувався теоретичний аналіз наукових досліджень даної проблеми, порівняння результатів досліджень та наукових теорій, систематизація та узагальнення літератури з проблеми дослідження. Це дало можливість визначити ступінь розробленості проблеми. У процесі проведення дослідження, для аналізу результатів і одержання висновків використовувались різні педагогічно-психологічні методики.

Методологічною базою дослідження стали праці Атаманчука В.П., Гриценко В.В., Дробот П. М., Солод Ю.Д., Журавського А.Ф., Кудрявцева М.П., Матюшенко П.М., Морозюка Н.С., Павленко Л.Г., Свербілової Т.Г. та інших.

Джерельна база містить 28 найменування використаних наукових праць.

Структура роботи складається зі вступу, двох основних розділів, які містять чотири підрозділи, загальних висновків, списку використаної літератури та додатків. 

 

 

Список використаних джерел: 
  1. Андріанова Н.М. Іван Кочерга. Літературний портрет / Н. Андріанова. - К., 1963. - 100 с. 
  2. Атаманчук В.П. Трагедійність історичної драматургії І.Кочерги / В.Атаманчук // Укр. мова і література в школі. - 2006. - №1. - С. 58-60. 
  3. Березіна - Василенко Л.М. Драматург - мислитель Іван Кочерга / Л.Березіна - Василенко // Укр. література в ЗОШ. - 2005. - №10. - С. 16-17. 
  4. Голубєва З.С. Іван Кочерга. Нариси життя і творчості / З. Голубєва. - К., 1981. - 191 с.
  5. Гриценко В.В. Проекція в сучасне чи апологія князівської жорстокості? [драма Кочерги «Ярослав Мудрий» з погляду сьогодення] / В.Грищенко // Укр. мова і л-ра в школі. - 2002. - №8. - С. 56-58. 
  6. Дем’янівська Л.С. Іван Кочерга / Л.Дем’янівська // Українська драматична поема (проблематика, жанрова специфіка) / Л. С. Дем’янівська. - К.,1984. - С. 123-136.
  7. Дробот П. М. Вивчення творчості Івана Кочерги: посіб. для вчителів / П.Дробот. - К., 1981. - 116 c.
  8. Журавський А.Ф. Гамлет з вулиці Хлібної, або Забуті сторінки Івана Кочерги / А. Журавський. - Житомир, 2001. - 103 с. 
  9. Історія у світлі рампи (Історичні п’єси Івана Кочерги) // Солод Ю.Д. Українська література - ХХ (погляд у кінці тисячоліття). Навчальний посібник за програмою 11 класу. - К., 1997. - С. 184-188.
  10. Коломієць В.Р. «…Я спробував відтворити»: Художня трансформація фольклорних мотивів та образів у драматургії Івана Кочерги // Укр. мова та література. - 2004. - №39. - С. 16-19.
  11. Кочерга І.А. Твори / Упорядкув., передм. та прим. В.Неділька, І.Кочерга. - К., 1976. - 423 с.
  12. Кудрявцев М.П. Ідея як домінуючий фактор в образах-символах історичної драматургії Івана Кочерги / М.Кудрявцев // Укр. література в загальноосв. школі. - 2006. - №10. - С. 4-10. 
  13. Кузякіна Н.Б. Драматург Іван Кочерга. - К., 1968. - 258 с.
  14. Ласло-Куцюк Магдалина. Ключі до театру Івана Кочерги // М. Ласло-Куцюк. Шукання форми: нариси з української літератури XX століття. - Бухарест, 1980. - С. 267-296.
  15. Майстер часу: [до 120-річчя від дня народження І.А. Кочерги (1881- 1952)] // Календар знаменних і пам’ятних дат. - 2001.- 4 квартал. - С. 32- 37. 
  16. Матюшенко П.М. Романтик у лабетах залізної доби / П.Матющенко // Дивослово. - 2010. - №12. - С. 48-51.
  17. Могилянська Г.Д. Моральна проблема драми І. Кочерги «Ярослав Мудрий» / Г. Могилянська // Укр. мова і література в школі. - 2000. - № 5. - С.15-18.
  18. Морозюк Н.С. Складний і суперечливий образ Ярослава Мудрого / Н.Морозюк // Укр. література в ЗОШ. - 2006. - №9. - С. 35-36.
  19. Орленко П.М. Невторованими шляхами / П.Орленко // Історичний кален- дар. - 2001.- С. 382-383.
  20. Павленко Л.Г. До вивчення теми «Творчість І. Кочерги» / Л.Павленко // Дивослово. - 2002. - №7. - С. 33-34. 
  21. Падалка Н.І. Драматичні поеми Івана Кочерги / Н.Падалка, В.Цимбалюк // Вивчення драматичних творів посіб. для вчителів / Н.Падалка, В.Цимбалюк. - К., 1984. - С. 123-134.
  22. Свербілова Т.Г. П’єси Івана Кочерги та проблема визначення соціалізму як масової культури / Т. Свербіло ва // Слово і час. - 2006. - №10. - С. 8-21. 
  23. Сюндюков І.А. Розгадуючи таємниці часу. Замітки про творчу спадщину Івана Кочерги. / І. Сюндюков // День. - 2007. - № 33. - С. 8-12.
  24. Фурсова Л.М. Вивчення драматичного твору І.Кочерги «Ярослав Мудрий» / Л.Фурсова // Укр. література в загальноосв. школі. - 2007. - №10. - С. 34-39. 
  25. Хропко П.П. «Мудр народ, і житиме віками в трудах і битвах вихована Русь»: [тема Києва в драматичних поемах Івана Кочерги] / П. Хропко // Укр. мова і л-ра в школі. - 1982. - №5. - С. 45-52. 
  26. Цалик С.М. Класики: відоме і невідоме / С.Цалик, П.Селігей // Сільська школа України. - 2004. - №27. - С. 10-14.
  27. Чешуріна Т.Г. Життя і творчість Івана Кочерги / Т. Чешуріна // Укр. література в загальноосв. школі. - 2006. - №6. - С. 32-34. 
  28. Шевцова К.О. Концепція керівника держави у драматичній поемі І.Кочерги «Ярослав Мудрий» / К.Шевцова // Укр. мова і література в школі. -2003. - №6. - С.70-74.
11820
Терміново зв’язатися з консультантом:  
  Студентська консультація (093) 202-63-01,
 або телефонуйте: (093) 202-63-01, (066) 185-39-18.