Портал освітньо-інформаційних послуг «Студентська консультація»

  
Телефон +3 8(066) 185-39-18
Телефон +3 8(093) 202-63-01
 (066) 185-39-18
Вконтакте Студентська консультація
 portalstudcon@gmail.com
 facebook.com/studcons

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

 

  ga('create', 'UA-53007750-1', 'auto');

  ga('send', 'pageview');

 

</script>

Сутність народної моралі у поезії Лесі Українки

Предмет: 
Тип роботи: 
Реферат
К-сть сторінок: 
14
Мова: 
Українська
Ціна: 
75 грн.
Оцінка: 

ПЛАН

ВСТУП
1. Система морально-етичних поглядів Лесі Українки
2. Аналіз звертань до народної моралі у творчості Лесі Українки
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

Вступ: 

Сучасне переосмислення морально-світоглядних переконань Лесі Українки надає можливість подивитися на її філософію через естетику, що постає дуже важливим кроком до вирішення проблеми сучасної української духовності і культури, зокрема, народної моралі. 

Пантеон моральних поглядів Лесі Українки формується і співпадає з тим періодом розвитку Європи, коли на межі ХІХ-ХХ століть іде процес інтенсивного пошуку  перспектив подальшого розвитку мистецтва. Саме у цей час виникають нові течії, проголошуються морально-естетичні концепції, обґрунтовуються різноманітні мистецькі теорії. В Україні утверджується явище, яке увійшло в науковий вжиток під назвою «авангард». Коли націонал- ліберали – колишні народники, - перелякані революційними зрушеннями у масах, відмовили поезії в праві служити цим масам, Леся Українка відстояла гуманістичну гідність і громадянську честь власної моралі. Головне завдання вона бачила у звільненні свого народу від ярма духовного і соціального кріпацтва. Так, у її поемі «Давня Казка» образ безіменного співця народний тим, що на нього не можна одягти «золоті кайдани, а тільки залізні. Поети, закуті у золоті кайдани, німіють, в залізних – здобувають собі безсмертя».

Варто наголосити, що елементи народної моралі в творчості Лесі Українки розглядалися переважно в аспекті їх трансформації, переосмислення, своєрідної авторської інтерпретації. Мало хто з дослідників звертав увагу на те, що драматичні твори найповніше віддзеркалюють морально-ціннісні уподобання письменниці, що, використовуючи народну символіку, авторка водночас зберігала власний морально-етичний зміст цих образів-символів, прагнула «вживити» в українську суспільну свідомість духовні цінності. Має рацію Є. Сверстюк, наголошуючи, що творчість Лесі Українки є «своєрідним еквівалентом інформаційної моральної «енергії»...

 

Список використаних джерел: 
  1. Мовчан В.С. Моральна цінність людської особистості в творчості Лесі Українки // Проблеми славістики. - №1. - Луцьк, 2004. - С. 47-58.
  2. Струманський В. П. Педагогічні погляди Лесі Українки // Початк. шк. - 1996. - № 2. - С. 48-51.
  3. Ткачук П. Д. Місце і роль Лесі Українки в становленні і розвитку української духовності / Ткачук П. Д., Ткачук А. П. // Ментальність. Духовність. Саморозвиток особистості: Ч.1, розділ 2. – 1994. – С. 325–327.
  4. Шиманська І. Ф. Леся Українка про освіту і виховання / І.Ф. Шиманська. - К.: Рад. шк., 1973. - 112 с.
10905
Терміново зв’язатися з консультантом:  
  Студентська консультація (066) 185-39-18      Вконтакте Студентська консультація
 або телефонуйте: 066-185-39-18, 093-202-63-01 (цілодобово).