Портал освітньо-інформаційних послуг «Студентська консультація»

  
Телефон +3 8(066) 185-39-18
Телефон +3 8(093) 202-63-01
 (093) 202-63-01
 studscon@gmail.com
 facebook.com/studcons

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

 

  ga('create', 'UA-53007750-1', 'auto');

  ga('send', 'pageview');

 

</script>

Сюрреалістичні мотиви у драматургії Гарсіа Лорки

Предмет: 
Тип роботи: 
Курсова робота
К-сть сторінок: 
38
Мова: 
Українська
Ціна: 
380 грн.
Оцінка: 

ЗМІСТ

ВСТУП
1. Поетика сюрреалізму та її вплив на розвиток літератури післявоєнних років
1.1. Сюрреалізм як модерний художньо-літературний рух
1.2. Вплив сюрреалістичних мотивів на індивідуальну авторську манеру Гарсіа Лорки
2. Оригінальність творчого світу іспанського модерніста Федеріко Гарсіа Лорка
2.1. Лінії творчості Гарсіа Лорка: фолькльорно-літературна, фолькльорно-міфологічна, експериментальна
2.2. Тематика, герої, місце дії та символізм драматичних творів Лорки
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

Вступ: 

Актуальність теми.  «Я хочу бути поетом від голови до ніг, народженим поезією і загиблим від поезії...», – писав один з найбільш значних представників іспанської модерністської поезії першої половини ХХ ст., знаменитий поет Федеріко Гарсіа Лорка (1898-1936), про якого всесвітньо відомий кінорежисер Бунюель, що з ним товаришував поет, згадував: «Чудовий оратор, привабливий, підкреслено елегантний, у бездоганній краватці, з блискучими темними очима, Федеріко мав талант притягати до себе людей своєрідним магнетизмом, перед яким ніхто не міг устояти» [13, 152]. 

Лорка – автор численних поем та віршових збірок: «Книга віршів»(1921), «Поема про Канте хондо»(1922), «Пісні»(1927), циклу віршів «Андалузькі віньєтки» (1927), книг віршів «Поет у Нью-Йорку»(1929), «Ода Волту Вітмену»(1933), поеми «Плач за Ігнасієм Санчесом Мехнасом»(1935), поетичної збірки «Диван Тамаріт»(1935). Творчий геній Лорки не менш яскраво виявив себе й у драматургії: п’єса-казка «Чаклунство метелика»(1920), драма «Маріана Пінеда»(1927), «Чарівна чоботарка»(1930), знаменитий цикл так званих «андалузьких трагедій»: «Криваве весілля» (1933), «Єрма»(1934), «Донья Росіта»(1935) та ін.

Письменник і поет Гарсіа Лорка поєднав в своїй творчості елементи і романтизму, і фольклору, і сюрреалізму. Всередині його цільної поетичної системи сюрреалістичні елементи, стикаючись з фольклорними, не тільки змінювали їх, але і змінювалися самі, знаходячи новий сенс. На противагу повній відсутності логічних зв'язків – першу вимогу сюрреалізму – все написане Лоркою відрізняла найсуворіша поетична логіка. Сюрреалістичні способи подолання дійсності – сон, мрія, занурення в несвідоме, безумство – здавалися Лорке приблизними. Це занадто схоже на гру, і прийняти її правила заважала споконвічна іспанська традиція. Сюрреалістичний сон здавався Лорке всього лише спробою захиститися від трагедії – втечею, і втечею заздалегідь приреченим. 

Актуальність дослідження заключається в тому, що мотиви сюрреалізму, які проникли в творчість Гарсіа Лорки, зокрема в драматургію, цілком та комплексно не дослідженні.

Об'єкт дослідження – драматургія іспанського письменника Гарсіа Лорки.

Предмет дослідження – проникнення мотивів сюрреалізму в творчість Гарсіа Лорки..

Мета дослідження – визначення особливостей, мотивів та художніх технік, що сприяли проникненню тенденцій сюрреалізму в творчість Лорки.

Завдання дослідження:

  • вивчення теоретичної літератури;
  • розкрити зв'язок між розвитком сюрреалізму та суспільними подіями;
  • розглянути Гарсіа Лорку крізь призму культурно-мистецьких течій модернізму;
  • визначити ключові лінії творчості письменника.

Методи дослідження – для розв'язування поставлених завдань використано такі методи наукового дослідження: теоретичний аналіз наукових літературних джерел, синтез, узагальнення, порівняння, абстрагування, конкретизація.

Теоретико-методологічною основою дослідження стали праці Єременко О., Караменової Н., Халімончик Т., Осповат Л., Кухар Л. та інші.

Структура роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів з підрозділами, висновків та списку використаної літератури.

 

Список використаних джерел: 
  1. Альтман И. Гарсиа Лорка и театр «Ромен» / И. Альтман // Театр. – 1999. – №4. – С. 123-130.
  2. Альберти Р. Из книги «Федерико Гарсиа Лорка, поэт и друг» / Р. Альберти // Гарсиа Лорка в воспоминаниях современников. М.: «Терра», 1997. – С. 291-314.
  3. Бабенко Е. П. «Если умру я – не закрывайте балкона...»: (Лирическая философия Ф. Гарсиа Лорки) / Е. П. Бабенко // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2004. – №12. – С.38-42.
  4. Велехов Л. Живой: [О творческом пути испанского поэта и драматурга Ф. Гарсиа Лорки] / Л. Велехов // Театр. – 1988. – №6. – С. 109-119.
  5. Вирмо Ален и Одет. Мэтры мирового сюрреализма / А. Вирмо. – СПб.: Академический проект, 1961. – 265 с.
  6. Єременко О. Михайло Драй-Хмара і Федерико Гарсіа Лорка: життєтворчі перегуки мотиву смерті / О. Єременко // Дивослово. – 2011. – №1. – С. 52-55.
  7. Жердинівська М. Життя та смерть Федеріко Гарсіа Лорки / М. Жердинівська // Всесвіт. – 2006. – №7/8. – С. 178-181.
  8. Ільницький М. Образ нічного неба: архетип місяця у поезії Б.-І. Антонича, Ф.Г.Лорки та І.Калинця / М. Ільницький // Дивослово. – 2003. – №10. – С. 2-4.
  9. Караменов Н. Символический смысл растений в поэзии Федерико Гарсия Лорки / Н. Караменов // Зарубіжна література в школах України. – 2009. – №2. – С. 37-40.
  10. Кухар Л. А. Співець свободи: до 110-річчя від дня народження Федеріко Гарсія Лорки (1898-1936) / Л. А. Кухар // Календар знаменних і пам'ятних дат. – 2008. – №2. – С.102-110.
  11. Лорка Ф. Г. Автобиография / Ф.Г. Лорка // Наш современник. – 2003. – №3. – С.132-145.
  12. Малиновская Н. Джульетта и маски: О незаконченной пьесе Ф. Гарсиа Лорки «Публика» / Н. Малиновськая // вступ. В. Столбова // Иностранная литература. – 1978. – №12. – С. 212-221. 
  13. Модернизм в зарубежной литературе. – М., 1987г. – 560 с.
  14. Новикова М. Федеріко Гарсіа Лорка: Бенкет катастроф / М. Новикова // Зарубіжна література. – 2002. – №46. – С.2-9.
  15. Осповат Л. С. Гарсиа Лорка / Л.С.Осповат. – М.: Молодая гвардия, 1985. – 430 c.
  16. Охапкина С.О. «Символ силы, сломленной до срока»: (Урок по изучению творчества испанского поэта Федерико Гарсиа Лорки): методический материал / С.О. Охапкина // Русская словесность в школах Украины. – 2005. – №5. – С.33-36.
  17. Свищева Н. Федерико Гарсиа Лорка [О драматургии испанского поэта] / Н. Свищева // Театр. – 1968. – №2. – С.58-66.
  18. Силюнас В. Ю. Федерико Гарсия Лорка. Драма поэта / В. Ю.Силюнас; отв. ред. А.В. Бартошевич. – М.: Наука, 1999. – 330 с.
  19. Федерико Гарсиа Лорка (1898-1936): библиограф. указ. / вступ. ст. З. И. Плавскина. – М.: Книга, 2001. – 87 c. 
  20. Франк Б. Сервантес / Б. Франк. Гарсиа Лорка – М.: Книга, 1992.– 367 c.
  21. Халімончик Т. Федеріко Гарсіа Лорка / Т. Халімончик // Зарубіжна література. – 2003. – №46. – С.11.
  22. Штейн А. Федерико Гарсиа Лорка / А. Штейн // Театр. – 1996. – №8. – С.190-191.
11766
Терміново зв’язатися з консультантом:  
  Студентська консультація (093) 202-63-01,
 або телефонуйте: (093) 202-63-01, (066) 185-39-18.