Портал освітньо-інформаційних послуг «Студентська консультація»

  
Телефон +3 8(066) 185-39-18
Телефон +3 8(093) 202-63-01
 (093) 202-63-01
 studscon@gmail.com
 facebook.com/studcons

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

 

  ga('create', 'UA-53007750-1', 'auto');

  ga('send', 'pageview');

 

</script>

Графічні техніки. Види естампної графіки

Тип роботи: 
Реферат
К-сть сторінок: 
18
Мова: 
Українська
Оцінка: 
Зміст
 
Вступ
Розділ I. Естамп
Розділ II. З історії гравюри
а) Короткий нарис історії гравюри
б) Гравюра на рубежі XIX-XX ст
в) Японська гравюра
г) Ліногравюра у Росії.
Розділ III. Різновиди гравюри
Висновки
Список використаної літератури
 
Вступ
 
Мистецтво – одне з найважливіших і цікавіших явищ в життя суспільства, невід'ємна частина людської діяльності, що грає значну роль в розвитку не тільки окремої особи, але і суспільства. Суть мистецтва визначається тим, що воно є якнайповнішим і дієву форму естетичного усвідомлення навколишнього світу. Само собою мистецтво повинне було прийняти різноманітні форми щоб втілити всі ідеї думки, відчуття людей не у вигляді абстрактних понять, а у цілком конкретній формі. Існує величезна кількість абсолютно різних видів мистецтва, при чому кожен з них володіє своїй специфікою, ставить власні завдання і створює для їх вирішення свої засоби і прийоми. Всі мистецтва мають свою власну мову і певну своєрідність художніх можливостей.
У цій роботі показано, які види гравюри існують у наш час.
 
Розділ I. «Естамп»
 
Ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія – всі ці форми сучасної графіки об'єднані загальним поняттям «естамп». Масовість тиражів, невеликий формат роблять естамп сучасним, таким, що легко входить у всі сфери життя. Інтер'єри квартир, готелів, кафе, бібліотек, виставки немислимі зараз без естампів. Спочатку естамп виник як спосіб репродукції, але надалі завдяки багатющим можливостям своєї техніки розвинувся у велике самостійне мистецтво з багатими традиціями.
Малюнок виконується художником на папері або іншому матеріалі в одному екземплярі і є унікальним. Всі авторські повторення і тим більше копії, як правило, гірше за оригінал. Але графічне зображення може бути виконане художником і на такому матеріалі, з якого шляхом обробки можна отримати велику кількість відтиснень кожний з яких вважається оригіналом. Це естампи і гравюри.
Естамп є однією з галузей графіки. Під естампом розуміють графічний твір, відтиснений з якою-небудь друкарської форми, обробленої тим або іншим способом друк: у верстаті або уручну, і самостійне значення, що має при цьому. Тираж отриманих відтисків може коливатися від декількох штук до декількох тисяч екземплярів, причому всі відтиски вважаються оригіналами. Таким чином естампом називають сукупність вживаних засобів графічної техніки призначених для цієї мети, так і сам лист з нанесеним на нього зображенням. У такому разі естамп – це самостійний твір призначений для прикрашання інтер'єрів або альбомів. Виконується він зазвичай в одному з трьох основних видів: у гравюрі, в літографії або офорті.
Деякі мистецтвознавці, особливо старшого покоління схильні вважати гравюрою все те, що отримане шляхом відбитку з якою-небудь форми, незалежно від техніки виконання. Іншими словами, гравюрою в цьому випадку називають і літографію, і офорт, і навіть цинкографію, де в поліграфічному виробництві використовуються фотомеханічні способи перекладу малюнка в друк, звідки і відбувся застарілий тепер термін «геліогравюра».
У сучасному розумінні під терміном «естамп» мається на увазі той, що має самостійне значення графічний лист. Гравюри є ще різновидом, разом з літографією і офортом. Отже терміни «гравюра» і «естамп» не ідентичні: естамп може бути виконаний як у гравюрі, так і в іншій техніці, а гравюра, у свою чергу, може і не бути естампом. Такі гравюри, зроблені для книг – це вже не естампи, оскільки вони не мають самостійного значення.
Для друкування естампів в поліграфічній промисловості застосовують спеціальні друкарські фарби.
 
Розділ II. З історії гравюри
 
Короткий нарис історії гравюри
 
Історія гравюри – з давніх часів до початку XX століття – це історія поздовжньої і торцевої гравюри на дереві, різцевої гравюри на міді, офорту зі всіма його різновидами, а пізніше і гравюри в складній комбінаційній техніці. Не можна не згадати тут і літографію. Без всієї цій передісторії не могла б існувати і ліногравюра. Ліногравюра існує ще не більше ста років. Що б краще «відчути» її, потрібно знати і всю історію гравюри.
Перша згадка про гравюру зустрічається в VI столітті нашій ери в історії образотворчого мистецтва Китаю, де гравюра мала прикладне значення і існувала у вигляді клейм, друку в буддійських храмах і як трафарети для кольорових тканин.
У Європі вже з XV століття існували гральні карти віддруковані з дерев'яних дощок. Перша гравюра на дереві була зроблена в Німеччині в 1423 році. У Франції, Італії, Фландрії і інших країнах вона виникла декілька пізніше, а в Росії – в 1464 році. Поштовхом до розвитку гравюри як самостійного виду мистецтва послужило, як відомо розвиток наук, культури, освіти, – тоді ж виникла необхідність пропаганди цих досягнень, що і послужило підставою для винаходу друкарського верстата і розвитку книгодрукування.
Поряд з книгами і гравюрами релігійного змісту друкувалися географічні карти, букварі, технічні малюнки. Паралельно з гравюрою на дереві розвивалася гравюра на мідь і офорт, причому ці види існували також і як прикладне мистецтво у вигляді орнаменту на зброї і металевому посуді, у вигляді художніх шрифтів на надгробках і т. д. Точної дати виникнення гравюри на металі немає, але її відносять
Фото Капча