ПЛАН
ВСТУП
1. Ретроспектива розвитку архітектурних форм Рівного ХVІІІ-ХІХ ст.
2. Особливості стилю бароко у монументальній дерев'яній архітектурі Рівненщини
3. Розвиток архітектурних стилів на Кореччині
4. Еволюція архітектури Дубного
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ ( фотоматеріали)
фІсторично так склалося, що Рівненщина була на межі європейських цивілізацій, а останні декілька сторіч - на межі двох велетенських імперій-хижаків: Австрійської та Російської. Тому постійно рівненська земля перебувала у стані готовності до драматичних подій, у стані спроможності захищати ті чи інші інтереси, кордони, власність. Невипадково різноманітні форпости Рівненщини, у своїй побудові насичені сценаріями можливих воєн, які прогнозувалися у фантастичних передбаченнях військових командирів, інженерів-фортифікаторів, зодчих.
Сувора й велична архітектура краю. Недаремно залишки Корецького замку привернули увагу Тараса Шевченка, які він змалював для етнографічної експедиції, у складі якої проїздив Рівненщиною. А вже ті споруди, що збереглися, – замки, палаци князів Острозьких і Любомирських XVI – XVIII століть у Дубні й Острозі, монастир у Межирічах, комплекс пам'яток Державного історико-меморіального заповідника «Поле Берестецької битви» в с. Пляшева Радивилівського району, Мурована, Кругла, Татарська вежі XIV століття, Богоявленська церква XV століття у м. Острог, – є справжніми перлинами будівничого мистецтва.
На державний облік взято 1088 пам'яток археології, 1761 - історії, 84 - монументального мистецтва. Серед них: комплекс пам'яток державного історико-меморіального заповідника "Поле Берестецької битви" в с. Пляшева Радивилівського району; Мурована, Кругла, Татарська вежі ХІV ст., Богоявленська церква ХУ ст. у м. Острог; Межиріцький монастир ХV ст. в с. Межирічі Острозького району; палаци князів Острозьких і Любомирських ХУІ-ХУІІІ ст. в м. Дубно та інші. Відновлено археологічні дослідження літописних міст Дорогобуж (Гощанський район) та Пересопниця (Рівненський район).
У архітектурному обличчі краю відбилися зарзки різноманітних мистецьких течій, починаючи з дерев’яної церковної архітектури і закінчуючи величними прикладами монументального класицизму.
- Асеев Ю.С. Стили в архитектуре Украины.– К.: Будівельник, 1986.
- Гончаренко М.Е. Наукова школа історії архітектури України на межі ХІХ - ХХ століть // Вісник Українського товариства охорони пам’яток історії та культури. – 1998. - №1.
- Гончаренко М.Е.Досвід історичних досліджень архітектури українських храмів за вибраними працями кінця ХІХ - початку ХХ століть // Архітектурна спадщина України - К., 1996. – Вип. 3.
- Завада В.Т. Локальные особенности в архитектуре деревянных храмов Украинского Полесья //Архитектурное наследство. - 1990. -№ 37.
- Петришин Г. П.Історичні архітектурно-містобудівні комплекси: наукові методи дослідження. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2006.
- Щербаківський В. Українські дерев'яні церкви та їх типи: репринт. - Львів, 1995.