Портал освітньо-інформаційних послуг «Студентська консультація»

  
Телефон +3 8(066) 185-39-18
Телефон +3 8(093) 202-63-01
 (093) 202-63-01
 studscon@gmail.com
 facebook.com/studcons

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

 

  ga('create', 'UA-53007750-1', 'auto');

  ga('send', 'pageview');

 

</script>

Інтегроване середовище розробки програм avr studio

Тип роботи: 
Лабораторна робота
К-сть сторінок: 
8
Мова: 
Українська
Оцінка: 
Лабораторна робота
по темі: «ІНТЕГРОВАНЕ СЕРЕДОВИЩЕ РОЗРОБКИ ПРОГРАМ AVR STUDIO»
 
Мета роботи: навчитися використовувати для написання програм інтегроване середовище розробки (ІСР) AVR Studio.
Завдання: розробити і налагодити програму в середовищі програмування AVR Studio.
Створення проекту
Запускаємо AVR Studio створюємо новий проект (New Project).
У вікні тип проекту (Project Type) вибираємо асемблер (Atmel AVR Assembler), заповнюємо поля ім'я проекту (Project Name) і заголовний файл (Initial File). Натискаємо далі (Next)...
У вікні платформа відладки (Debug Platform) вибираємо симулятор, а у вікні пристрій (Device) – відповідний мікроконтроллер (в даному варіанті AT90S8515). Натискаємо завершити (Finish) – на цьому проект створений, і ми потрапляємо в головне вікно програми.
Написання тексту програми
У вікні Текст програми створюємо програму.
При написанні програми інструкції виділяються синім кольором, коментарі – зеленим, інше – чорним.
Програма 1:
Далі проводимо компіляцію та асемблювання. Якщо при написанні тексту програми були допущені синтаксичні помилки, компіляція переривається і видається в вкладці Конструкція повідомлення про допущені помилки. Використовуємо кнопки на панелі інструментів –
При вдалій компіляції в вкладці Конструкція показується звіт про проходження процесу асемблювання і таблиця використаних ресурсів.
Після вдалого асемблювання переходимо до фази симуляції.
Симуляція – моделювання процесу виконання програми микроконтроллером на персональному комп'ютері. Інакше кажучи – режим налагодження (Debugging).
Відлагодження – етап комп'ютерного розв'язання задачі, при якому відбувається усунення явних помилок у програмі. Часто проводиться з використанням спеціальних програмних засобів – відладчиків.
Для управління режимом налагодження призначені наступні кнопки.
Запустити відладку (симуляцію).
Зупинити відладку.
Запустити програму на виконання.
Пауза у виконанні програми.
Показати виконувану інструкцію.
Перезапустити програму.
Крок вперед із заходом в підпрограми.
Крок вперед без заходу в підпрограми.
Перейти до останньої інструкції програми (підпрограми).
Виконати програму до місця вказаного курсором.
Автоматичне покрокове виконання програми.
Встановити / зняти контрольну точку.
Видалити всі контрольні точки.
Інструкція яка буде виконуватися наступною позначена жовтою стрілкою.
Контрольна точка – інструкція в програмі дійшовши до якої виконання програми призупиниться. Встановлена контрольна точка відзначена червоним кружком.
Інформація про регістрах введення / виводу, процесорі і регістрах загального користування розташована і розподілена по групах в вкладці Перегляд вводу/виводу.
Програма 2:
Програма 3:
У пакеті «Протеус» вибираємо відповідний контролер (AT90S8515) і зашиваємо у нього утворений hex файл і переконавшись у працездатності програми, складаємо схему (взявши з попередньої роботи).
При запуску програми бачимо, що вона працює.
 
Висновок: При виконані даної лабораторної роботи я навчився використовувати для написання програм інтегроване середовище розробки (ІСР) AVR Studio. Розробив і налагодив програму в середовищі програмування AVR Studio. Написав три програми, та зробив їх перевірку за допомогою компіляції.
За допомогою компіляції ми виправили всі синтаксичні помилки, що були у вкладці – ‘‘конструкція повідомлення про допущені помилки’’. Після цього у вкладці конструкція вивівся звіт про проходження процесу асемблювання і таблиця використаних ресурсів. Це свідчило про те, що можна переходити до симуляції.
Керували симуляцією за допомогою відповідних кнопок на панелі інструментів. Після послідовного натискання кнопки ‘‘Крок вперед’’ у вкладці Перегляд вводу/виводу ми побачили інформацію про регістри вводу/виводу, процесору і регістрів загального користування.
Після виконання усіх цих дій ми отримали файл hex, який використовуємо для налаштування контролера у програмі Proteus. У даній програмі ми склали нову схему, яка в кінцевому результаті вмикала почергово світло діоди.
 
Фото Капча