Предмет:
Тип роботи:
Курсова робота
К-сть сторінок:
23
Мова:
Українська
ЗМІСТ
Вступ
1 ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА
1.1 Загальні відомості
1.2 Опис предметної області та постановка задачі
1.3 Обґрунтування вибору методу розв’язку задачі
2 ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
2.1 Інформаційна структура моделі та алгоритму
2.1.1 Функціональні частини програми
2.1.2 Використані компоненти
2.1.3 Опис алгоритму
2.2 Інтерфейс та керівництво користувача
Висновок
Список використаної літератури
Додаток 1. Лістинг програми
Вступ
Обчислювальну техніку останніми роками широко застосовують у всіх сферах діяльності людини. Вона стала каталізатором науково-технічного прогресу. Бурхливий розвиток ЕОМ сприяв широкому процесу математизації науки, техніки і господарства в цілому. Саме розробка і застосування математичних методів розв’язування прикладних задач на базі ЕОМ є предметом сучасної математики.
Математика – одна з найдавніших наук – виникла з практичних потреб людини. Розвиток математики сприяв загальному науково-технічному прогресу цивілізації, а потреби природознавства, техніки і практичної діяльності людей становили перед математикою нові задачі і стимулювали її розвиток.
Розвиток обчислювальної математики тісно пов’язаний з розвитком програмування, яке йде шляхом спрощення способів спілкування людини з комп’ютером. На сучасному етапі розвитку виникають мови програмування наближені до природних, розвиваються проблемно орієнтовані мови програмування, засоби візуального програмування, створюються пакети прикладних програм. Виникають і інтенсивно розвиваються структурне програмування і спеціалізовані мови для розробки структурованих програм.
Завдання передбачає розробку програмного забезпечення для розв’язку задачі математичного характеру. А саме програма курсової роботи спрямована для обрахування статичних даних.
1 ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА
1.1 Загальні відомості
Назва «Сі++» була вигадана Ріком Масситті (Rick Mascitti) і вперше було використана в грудні 1983 року. Раніше, на етапі розробки, нова мова називалася «Сі з класами». Ім'я, що вийшло у результаті, походить від оператора Сі «++» (збільшення значення змінної на одиницю) і поширеному способу присвоєння нових імен комп'ютерним програмам, що полягає в додаванні до імені символу «+» для позначення поліпшень. Згідно Страуструпу, «ця назва указує на еволюційну природу змін Cі». Виразом «С+» називали ранішню, не пов'язану з Сі++, мову програмування.
Педанти також можуть відмітити, що введення мови Сі++ не змінює самого Сі, тому найточнішим ім'ям було б «С+1».
Стандарт Сі++ містить нормативне посилання на стандарт Сі від 1990 року і не визначає самостійно ті функції стандартної бібліотеки, які запозичуються із стандартної бібліотеки Сі.
Стандартизація визначила мову програмування Сі++, проте за цією назвою можуть ховатися також неповні, обмежені достандартні варіанти мови. Спочатку мова розвивалася поза формальними рамками, спонтанно, у міру завдань, що ставилися перед нею. Розвиток мови супроводив розвиток кросс-компілятора Cfront. Нововведення в мові відбивалися в зміні номера версії кросс-компілятора. Ці номери версій кросс-компілятора розповсюджувалися і на саму мову, але стосовно теперішнього часу мову про версії мови Сі++ не ведуть. При створенні С++ Builder не було ніяких причин починати все з нуля, тому бібліотека VCL була просто адаптована до нового середовища. Але для того, щоб полегшити процес розробки додатків, Borland С++ Builder розширив можливості стандартного С++ за допомогою концепції візуального програмування концепції властивостей, методів та подій Тому при переході від С++ до С++ Builder деякі речі можуть здатися вам дивними. Наприклад, весь ваш код буде написаний на С++, але треба пам’ятати, що сама VCL – це не С++. VCL написана на Object Pascal.
Бібліотека візуальних компонентів ретельно продумана. Як і більшість хороших бібліотек, VCL максимально використовує можливості наслідування. Основу VCL складають класи, що представляють компоненти. Решта класів VCL не мають відношення до компонентів. Вони виконують допоміжні та службові задачі.
Імена класів компонентів починаються з літери Т, що означає тип даних. Наприклад, TMainMenu - це ім’я класу для компонента MainMenu. Коли ви розміщуєте компонент на формі, С++ Builder генерує код для створення нового класу на основі класу VCL, що відповідає даному компоненту. При цьому створюється покажчик на об’єкт, щоб ви могли мати до нього доступ. Для утворення імен класу та покажчика С++ Builder використовує значення властивості Name.
В 1998 році мова Сі++ була стандартизована Міжнародною організацією стандартизації під номером 14882:1998 — Мова Програмування Сі++. Поточний стандарт — C++11, він був прийнятий у 2011 році робочою групою МОС після десятирічної підготовки.
Стандарт Сі++ на 1998 рік складається з двох основних частин: ядра мови і стандартної бібліотеки. Стандартна бібліотека Сі++ увібрала в себе бібліотеку шаблонів STL, що розроблялася одночасно із стандартом. Зараз назва STL офіційно не вживається, проте в колах програмістів на Сі++ ця назва використовується для позначення частини стандартної бібліотеки, що містить визначення шаблонів контейнерів, ітераторів, алгоритмів і функторів.
Стандарт Сі++ містить нормативне посилання на стандарт Сі від 1990 року і не визначає самостійно ті функції стандартної бібліотеки, які запозичуються із стандартної бібліотеки Сі.
Поза тим, існує величезна кількість бібліотек Сі++, котрі не входять в стандарт. У програмах на Сі++ можна використовувати багато бібліотек Сі.
Переваги мови C++
- Швидкодія. Швидкість роботи программ на С++ практично не поступається програмам на С, хоча програмісти отримали в свої руки нові можливості і нові засоби.
- Масштабованість. На мові C++ розробляють програми для найрізноманітніших платформ і систем.
- Можливість роботи на низькому рівні з пам'яттю, адресами, портами. (Що, при необережному використанні, може легко перетворитися на недолік.)
- Можливість створення узагальнених алгоритмів для різних типів даних, їхня спеціалізація, і обчислення на етапі компіляції, з використанням шаблонів.
- Підтримуються різні стилі та технології програмування, включаючи традиційне директивне програмування, ООП, узагальнене програмування, метапрограмування (шаблони, макроси).
Недоліки мови C++
- Наявність безлічі можливостей, що порушують